Project runway

Jag pysslar lite här hemma...
”project
”project
Jag får inte lust att gör något när det är så tråkigt väder. Jag är så less på det här 
molniga duggregnade dagarna in och ut. Det tar liksom aldrig slut, Vad hände 
med våren? Det är bara att fortsätta knappra i sig D-vitaminerna. För mig är det
 fortfarande vinter ute fast vi är i maj månad och vinterdepressionen som jag trodde
 började avta börjar bli rätt aggressiva nu. Gahhhhh, skärpning nu alla vädergudar.

 Så vad hittar man på en sån här dag.
 Jo, man plockar fram en bortglömd symaskin utmanar mig och leker Project runway.
”project
”project
 Hittade ett jättefint tyg, som legat och dammat länge i garderoben. 
Tyget köpte jag i Kenya och då var tanken att det skulle bli en kjol av den.
Älskar kontrasterna, älskar de afrikanska tygerna, färgerna och modet. Färgerna 
tycker jag utstrålar livet, kärleken och glädjen som bara kan upplevas i Afrika.
Och eftersom jag saknar solen så hemskt mycket, kommer det här lilla projektet 
garanterat få mig att blicka framåt mot sommaren. 

Jag syr åt Nicole och det ska bli spännande att se vart det här resan ska sluta. 

Vad är din utmaning idag?

Kärlek 
MM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar